Case: Egge Gård

Egge er kjent for sin naturlige eplemost og prisvinnende norske sider.
Dette er høykvalitetsmerkevare som må reflekteres i markedsføringen.
Den skal oppleves landlig, naturlig og tradisjonell. Jeg har laget filmer, nettside og drevet SoMe kanalene for gården.

Innholdet brukes på messer, av forhandlere, på sosiale medier og på nett. Stilbilder tatt ut fra opptakene blir også brukt på nett og i annonser.

Opptak

Reklame

Play Video

Denne filmen ble hovedsakelig
lyssatt med bålet du ser.

Det er for å visualisere hvordan
gløggen smaker og skal oppleves, og 
for å understreke at det er ekte vare.

Packshots

Play Video

En viktig del av produkfilmer og reklame er gode produktbilder. 

Riktig bruk av lys, farger og kameraføring er viktig for å løfte produksjonsverdien i slike bilder.

Miljø- og naturbilder

Det ble lagt endel innsats i å ta gode miljøbilder på gården. Poenget er 
å vise frem landskapet, naturen
og håndverket bak produktene.

Redigering

Klipp

Play Video

Klippeverktøy er lett tilgjengelig. De fleste klarer å bruke
det, men det tar tid å bli en effektiv klipper. Man må og øve opp intuisjon for å klare å se de virkelig gode løsningene.

 Her er en 3 timers klippejobb kortet ned til 20 sekunder.

Lyd, lyddesign og musikk

Play Video

Det sies at lyd står for 50% av filmopplevelsen. Gode lydopptak er avgjørende for å heve filmen til et profesjonelt nivå. Et enkelt lyddesign og riktig musikkbruk er en god
måte forsterker filmens utrykk på. Her forklarer jeg litt om
prosessen med lydarbeidet i reklamefilmen.

Animering

Animerte illustrasjoner

Her eksempler på ulike animasjonstyper 
og hvordan de ble laget. Illustrasjonene ble brukt i en film om historien til Egge Gård. 

Play Video

Skjermopptak

Utdrag fra opplæringsfilm om gårdens digitale etikettdesigner, som setter kunder i stand til å lage egne etiketter.

Play Video